18 February 2009

Cuba Bertahan

currently listen to : Mariah Carey - My All
Drink : Air Masak
Mood : Sangat Bersedih ;'(

memang apa pun tak mampu aku cakap. memang dah banyak kali aku luahkan dalam blog ni ttg keluhan aku pasal pinjaman MARA.sampai sekarang masih belum selesai.ingatkan makin lama aku tunggu,makin cerah dan makin cepatlah duit tu sampai. tapi,petang tadi..ayah call dan bagitau yang borang MARA aku hilang..siot! ayah aku yang bagitau? kenapa bukan pihak kolej? tu yang buat aku menyirap.


rupanya ayah aku sendiri ke ibu pejabat MARA, tanya pasal borang aku, bilang tanya kat pihak MARA, dia kata pihak kolej belum hantar..bila tanya kolej, dia kata dah hantar..masih belum dapat jawapan..so,aku jadi tgh2..yang belah sini salahkan belah sana,yang belah sana salahkan pihak sini. aku terhoyong hayang sorang-sorang.patut ke macam tu? kat saper lagi aku nak mengadu? kat mana borang aku sekarang?mana?mana? ada saper2 bleh jawap? besar kemungkinan aku terpaksa bayar yuran semester satu yang beribu-ribu tu sendiri.kiwak tol argh!

biarlah! mulai sekarang, aku akan cuba tersenyum seperti biasa. pi mampuih ah! kalau dapat, dapat la..kalau tak, lantak.

7 comments:

asis said...

hohoho...
shianye..ape la MARA tu cm xnak bg pinjam aje..kalau xnak katakan xnak..kan2..

banyakan bersabar ye Omaw..
mungkin ade hikmah disebaliknye..
banyakkan la berdoa walaupun tengah susah skrang nih ye...

eD love photographY said...

sabor je la yob..
hehe

Omaw Rozduan said...

hohoh ;D
terima kasih semua ye ;)

Lea Shariff said...

astaghfirullah kesiannye ko. apela nasib malang sangat. tapi aku rase sume ni dugaan weh ko masih bleh besabar lagik walaupun ko dah banyak luahkan keluhan ko kat sini. sume ni bagi ko kematangan lagi weh. sekali kite dapat overcome ujian yg Allah bagi, satu darjat kita dinaikkan, Omaw. Percayalah. Allah cuma nak naikkan darjat dan martabat ko tuh. Menyuruh org lain sabar mmg senang, tapi diri sendiri nak bersabar, org lain tak tahu. Aku faham Omaw. Aku pun penah lalui mcm yg ko lalui jugak. Dilayan mcm anjing kurap kat BAITULMAL sendiri.. sedih weh.. Tak ape Omaw. Mungkin Allah nak bagi rezeki kat ko dari segi lain kot. walaupun dari segi yg ini. Aku pun, kena bayar jugak hutang MARA lagi 2 ribu, dan kat kolej lagi 1900+.. cam cipan.. Dahla tuh, kolej tak abeh2 anto surat kata aku tak datang kelas, siap bagi surat amaran. WTF la? Aku dah quit kottt!!!! Huhu..

Syahzamir S. Hashim said...

sABO la omaw oi..
dah jd nak wat cmne kan..
xpe2..
bertahan k..

Omaw Rozduan said...

terima kasih semua ye ;') (terharu)

Omaw Rozduan said...

terima kasih semua ye ;') (terharu)