05 December 2008

Therapy From Lea Shariff


Ape2 pun, I feel sorry to Omaw Rozduan.
Semoga INTAN DIANA(i don't know who the hell is she) itu dapat pembalasan yang setimpal.
Aku berdoa agar Omar Basri bin Rozduan diberkati selalu.
Banyak jasa yang dah ko taburkan pada kitorang.
Kereta tu jugak dah banyak berjasa dengan kitorang.
Kereta tu jugak yg bawak kami kehulu kehilir sepanjang kita semua belajar.
Kau nak tahu? Kalau niat kita setiap hari ke kolej tu betul utk belajar, ada lah rezekinya dimana2 nnt.
Omaw mungkin takkan dapat kereta tu balik. Tapi, Allah Maha Kuasa. Tunggu ajelah.
Berkat kesabaran ayah ko, kesabaran ko... ape yang dah ko pendam selama ni, mungkin ada hikmahnya. Mungkin ada rezeki yang Allah nak beri dimana-mana.
Mungkin ko boleh dpt kereta lebih better..(aku tau ko sayang kereta tu.. kitorang pun mcm dah tersayang kat Satria ko tuh)...
Tak ape Omaw, doa orang teraniaya selalunya dimakbulkan. Doa la bebanyak yeh..
Paling kurang pun, ko masih ade Tuhan nak mintak tolong bila ko dah tak ada jalan lain lagi dah.

Sabar aje dgn penganiayaan orang. Just pikir, INTAN DIANA(WHOEVER SHE IS) tu, bukan selamanya boleh hidup senang dengan menganiaya orang lain.

Ko silap Omaw, tak semestinya dia bakal menang dalam court memana.
Dalam 'court' Allah dia tak akan menang Omaw.
Cuba cari bukti2... yang boleh mengkukuhkan ko punye side.

Percayalah. Rezeki itu ada dimana-mana.
Kalaupun ada MANUSIA yang cuba nak menghentikan REZEKI ko, MANUSIA tu tetap tak boleh nak hentikan REZEKI yang diberi ALLAH.
Allah tu lagi besar dari MANUSIA yang hina dina. Manusia bukan boleh nak stop kan pemberian Allah. Cuba la macam mana pun. Kalau Allah nak bagi, Dia bagi jugak....

Okay ye Omaw. Aku harap ko dapat tenangkan hati yeh?
Tengok. Ko dah sedikit happy bila keluar result. Tgk, betapa halalnya perjalanan kita setiap hari kekolej dan balik dari kolej. Sebab niat kita nak belajar tu betul dan ikhlas.
Hu.... Aku harap sedikit sebanyak boleh memberi therapy dekat ko yek Omaw. Huhuhu.. walau tak banyak, ciput pun jadi lah.. Aku belum di authorized by ISO pun lagi.. hahaha~

okaylah yerk..... I might sounded like Omaw's father already. (that's what he usualy said to me...kerek naaa Omaw.. nak kate aku nye ayat cam ayah ko.. ehhehe...)

Before I sounded MORE like Omaw's father, I better get going by now. Nanti abeh Omaw panggil aku 'bapakkkk!' plak kang....
Hu...

Okie.. Semoga Omaw dan keluarga tenang dan diberkati Allah selalu. ;)

Salam sayang buat semua pembaca.


my word
terima kasih saya ucapkan kepada Lea Shariff kerana memberi kata-kata semangat ;)
terima kasih banyak-banyak

No comments: