13 December 2008

Sewaktu Aku Membeli Cermin Mata

kisah ini adalah sehari sebelum aku bertolak ke Kampong

Tadi waktu aku tgh layan tenet..ayah call,
"nak wat cermin mata baru ker??"
aku pun jawab.. "nak!!"..sebab power spek ni pun pun makin kurang mcm yang pernah aku tulis dalam entry sebelum ni.. sebelum ni aku ada mintak kat ayah,tapi time tu ayah takder duit lagi..

tiba-tiba aku teringat kata-kata Lea Shariff.katanya..
"mungkin ada hikmahnya. Mungkin ada rezeki yang Allah nak beri dimana-mana.."
hmm.betul apa yang kau kata Lea Shariff..terima kasih! ;)

malam tu jugak aku gi selayang mall bersama hasan,saley,munie yang setia bersama aku!!
tak kira ah..aku ada kereta ker,takder kereta ker..diaorang ni tetap bersama dengan aku.kali ni kitaorang gi naik motor beb!!
hahaha.mat rempit!! aku bawak hasan,saley bawak munie..aku ngn hasan plak hampir eksiden!! yang peliknya,bila hampir eksiden..
bukannya kitaorang cuak atau apa..tapi ketawa macam orang gilak!! hahahahaha ;D dahla helmet aku tercampak atas jalan..
mengong punya hasan. dia bleh jerit kat atas motor
"Omaw BUDAK GILER!!" hahahahha.
dah sampai selayang mall kitaorang tgk spek dekat kedai MYVISION..kitaorang kena cepat time tu sebab waktu dah nak pukul 10mlm.
sampai jek,lama gak aku pilih bingkai yang sesuai..dalam 20 minit macam tu baru jumpa yg sesuai dan hensem utk aku.hahhaha
aku pilih jenis half frame.huhuhu.saley,hasan,munie kata hensem aku pakai yang tu..hhaha(ikhlas ke weh??) amoi yang promote tu
pun kata ku hensem pakai frame tu..hahaha "kiwak lu la. lu nak suruh wa beli.. memang la lu kata wa hensem..." hahahahha.
dah pilih bingkai gi check mata...bila masuk dalam bilik check mata,orang yg check mata aku tu bleh kata kat aku, dia pernah nampak aku kat low yat tangkap gambar.hahahah ;) aku dah bantai gelak dah. femes giler aku..mwawahhahaha tapi betul la kot,aku ada gi low yat itu hari cari kedai speedy yang dah tutop...hmmm.

macam yang aku jangka,power aku dah naik! tahniah la. power aku 500 lebih..gila banyak!
"boleh buta wooo..hahaha" ......cina tu pun cakap,cermin aku akan tebal gilak nanti..
adoi...tebal??gila ah..sumpah tak menarik..selepas berbincang,aku amik jenis cermin yang mahal skit,aku amik cermin nikon lenses.
hahahhaha.(since i use nikon kamera..hihiih =) ) gadak ah..janji selesa nak pakai,takmau aku tebal-tebal.ahhaha. selepas bayar,aku merayu kat amoi ni aku nak spek esok gak! sebab esok aku kena balik kampong..hmmm..dia cakap dia akan cuba.
dia siap tulis perkataan URGENT!!! kat resit aku tu..hahaha.haasan,munie,saley bantai gelak tgk cara aku cakap ngn amoi tu.. hasan kata.." masalahnya kau cakap ngn amoi tu macam member-member ko tau tak..hahhaha" mekasih ye amoi..
"nasib baik ko tak cantik,kalau tak aku mintak nombor telepon kau." hahahahahha

lepas wat spek,aku gi makan kat anjung seafood..bergelak tawa gak ah aku malam tu..diorang wat aku gembira pas perkara sedih dah menimpa aku..terima kasih.sayep sangat terharu biru.
aku sempat 'mengepau' char kuew teaw yang munie order..dan komen aku,
"sorry skit,char kuew teaw sini memang takbley lawan char kuew teaw kat ipoh." betul tak lea,sham,nad??

itu plak hari terakhir aku malam tu lepak ngan diaorang,
esoknya,kelas aku masa form 5 ada wat gathering kat damansara.hmm.aku tak dapek gi sebab balik kampong..sedih gila. hmmm.dah abis makan,gelak2 macam orang giler,pastu balik dalam pukul 12tgh malam.. yeah! malam tu aku gumbira walaupun kami bermotor sajer.. ;D

2 comments:

Nadzirul Afif Omar said...

hapenning gler arh nak bli kaca mata pown huhu...

Lea Quzandrea said...

hehehehe
:D