12 December 2008

Aktiviti Hari Raya

Hari Raya Pertama,
takde mende yang aku nak cerita pasal hari raya pertama aku di kampong!takde mende. dah la aku terlepas utk solat hari raya.sampai-sampai jek masjid..orang dah habis sembahyang,hahaa ;D upacara korban pun aku tak gi tengok.rasa malas dan sangat malas. hari raya pertama kami gi rumah ayahngah di taman maju,seri iskandar..balik tu aku tidor sampai petang. pueh hati ;D

Hari Raya Kedua,
raya kedua aku dah tak macam raya dah! langsong..pagi tu aku tgk ayah ngn afiq berpakaian compang camping. haha ;D.ku ingat nak gi mana..rupernya diaorang nak gi mengagar ikan di sawah. (mengagar tu macam menyauk la ;D) inilah realiti orang kampong! memang best!! ;D rupernye acik mizi pun gerak sekali. aku pun tak lepaskan peluang nak gi. hihi. perbezaan kami pada pagi tu, diaorang bawak penyauk ikan. aku bawak kamera.hahaha ;D diaorang jalan kaki..aku naik motor. sampai jek sawah yang hanya beberapa langkah dari umah opah, aku terus.."masyallah!! lawa gilak!! dengan langit yang biru".. aku memang pantang tengok langit biru..lagi-lagi ada awan berkepul-kepul.. aku memang teruja gila.terus aku tembak-tembak gambor.kaler langit pagi tu memang terbaik. walaupun cuaca pagi tu terik,tapi aku puas gila.

sedang ayah,acik mizi dan afiq mengagar ikan..aku snap-snap gambor.memang puas aku pagi tu.
ikan tak beberapa banyak sangat dapat coz air dalam. dapat taklah banyak sangat..tapi utk makan tengah hari ok lah..lepas sejam kitaorang balik. diorang balik dalam keadaan basah lencun..aku seorang jek badan kering.hakhak ;D

SEDIKIT FOTO DARI AKU















4 comments:

Casper a.k.a wifee en.atan said...

nice picca la omaw

dyra said...

best nye ada kampung halaman..
mesti terase tenang jer

u are so lucky man!! jeles huh!

NadaFio said...

kau memang tak suke air...
orang bandar mana bleh kena selutla...
nanti takleh nak masok Zouk...
ekekek
ok kidding...
gambow kamu the best!
kamera mahal katakan...

Omaw Rozduan said...

thanks casper!!
dyra,kampong sayep mmg agak tenang.
ehhehe


kepada nadzirul,
harga sesebuah kamera buat menentukan kualiti gambar yang diambil.
jika kita ada kamera mahal,tapi tidak tahu guna..takder guna jugak kan??

tggu aku bereksperimen dgn kamera kau nnti.hehehe