08 November 2008

Masalah Lagi

Belum selesai lagi masalah perempuan sial yang aku hadapi bersama kawan-kawan yang lain.. timbul pulak masalah baru. Pada 7/11/2008 tepat pukul 11:45 pm aku sms dari bondaku berbunyi,

“Akum, hari Ahad ni.. Mak dah mula jaga atok “

Aku rasa pelik plak, kenapa tiba-tiba mak aku kena plak? Mana perginya pakcik aku yang TERHORMAT tu? (sebenarnya, masalah ini yang tertentu saja tau.. mungkin korang kurang memahami ketika membacanya). Selepas aku selidik, aku buat kesimpulan yang pakcik dan makcik aku dah tak tahan nak jaga atok aku..hahaha. Baru jaga sekejap dah tak tahan?? Tak retikan nak mandikan atok ke?? Ataupun korang malu nak jaga atok??.hahaha, time raya yang lepas bukan main bongkak korang yek.hahaha. wahai DATOK AZMI, aku masih ingat kau menghina family aku di depan banglo kau, jangan ingat aku akan lupakan..sampai MATI pun aku takkan lupakan..

Bila korang dah tak larat nak jaga.. baru korang nak campak atok rumah aku?? WTF?? Dulu, masa kami jaga..korang tak pernah pun nak ambik tahu..sekarang macam ne??haha .Wahai AZMI..tugas menjaga kedua ibu bapanya terletak dibahu anak lelaki, tugas nak perempuan adalah mengikut suaminya..ada paham?? Cuba kau bandingkan kaki persegi rumah engkau dengan rumah aku..haha.kau kena fikir, takkan mak aku sebagai seorang wanita nak kena mandikan atok aku??nak pakaikan seluar dalam?? kau ada otak ke takda??dulu..time mak aku jaga..ko kata, bila ada masalah bleh berbincang..tapi bila ada masalah!!,mak aku ajak bincang.. ko buat mak aku macam SAMPAH!! Aku tak pernah jumpa orang sebongkak engkau..

Wahai Azmi, sesungguhnya keluarga aku tak kisah ko nak hantar atok ke rumah kami..mak aku akan jalankan tangungjawab dia sebagai seorang anak..ayah aku plak sentiasa menantikan kedatangan atok..Itukan lebih baik daripada engkau hantar atok ke rumah penjagaan orang-orang tua??kau pun pernah cakap dulu bukan??jangan ingat aku akan lupa..


Kepada sepupu-sepupu aku..kalau korang nak benci aku dan adik beradik aku yang lain..terpulanglah, tapi..aku tak pernah membenci korang..tapi aku tahu, dalam diam korang membenci kami..

“YA ALLAH,SEMOGA ENGKAU SENTIASA MEMBERKATI KELUARGA KAMI”

OMAW ROZDUAN

10 comments:

deennasour said...

amin ya rabbal a'lamiin~

kalau kau masih ingat yang anak laki tugas dia jaga ibu bapa baguslah~

bila kau jadi dato'omaz nanti,
arap kau tak lupa.

persetankan mereka semua,
dunia hanya transit~
akhirat kekal abadi...

Dino[m*] said...

omar...
aku simpati mendegar cerita ko tuh..
huhu..
aku x sangka ada gak yang berpangkat datok tuh berperangai sampah..
aku sebagai anak kepada datok juga sedar omar..(sshhh... jgn bagi tahu org lain k..)
but bapak aku x pernah nak buat mcm tuh..
lagi2 ko tgk lah umah aku sendiri x mcm anak datok langsung..
bapak aku bukan jenis tunjuk menunjuk mcm datok tuh..
huhu..
simple in life..
x payah ak tunjuk2 sgt..
aku pantang klu org tua seperti nenek org atok yang perlu di hantar ke rumah kebajikan..
klu bleh jaga la elok2..
huhu..

"BISMILLAHIROHMANIROHIM...
ATAS NAMA ALLAH, AKU MENDOAKAN KEATAS KAMU AGAR SEJAHTERALAHKAN KELUARGA SAHABATKU INI. KAMU BERILAH PERTUNJUK HIDAYAH KEPADA KELUARGA SAHABATKU INI... AMIN-AMIN YA ROBBANAALLAMIN"

oh! saley said...

AMIN-AMIN YA ROBBANAALLAMIN!!!

Omaw Rozduan said...

terima kasih semua. ;D

NadaFio said...

ya semoga mereka dan keluarga mereka itu dibukakan hati untuk menjadi INSAN berhati perot...
aku aminkan doa ang... smoga keluarga ang dirahmati yang ESA... amin...

Omaw Rozduan said...

terima kasih sekali lagi

Lea Shariff said...

erm..
menjaga orang tua mmg perlukan kesabaran yg tinggi.
bukan sahaja terpaksa bersabar dgn kerenah org tua itu sendiri, tetapi dgn dugaan yg org sekeliling kita beri pd kita..

percayalah kata aku...
menjaga org tua ni mmg la terpaksa byk bersabar.
tapi tanpa kite sedar..
ada sahaja rezeki yg masuk Tuhan bagi...
nampak aje mcm tak cukup.. tapi, ade sahaje rezekiNya yg nak diberi..

huhu... *ada mcm ayah ko tak?* wink2....

aku jua sdg merasakannya~ :-|

Lea Shariff said...

er.. lg satu..
jgn la biarkan diorang antar atok ko ke rumah kebajikan..
herm...
walau mcm mane pun, jaga la weh..
kalau kita 'swasta'kan org tua kita..
nnt2,, anak2 kita kemudian hari pun akan 'swasta'kan kita juger..

dia pun ade hati dn perasaan..
huhu...
siannn dier...
sabar ye omaw..
sume ini mengajar ko erti jadi matang dan dewasa..

Omaw Rozduan said...

terima kasih lea shariff.;)

yea,
memang ayat anda seperti ayahku.
hehee ;D

yup!terima kasih sekali lagi.
terharu sungguh ;(

muny kot said...

bagi ku kan.owg kaya salu cmtu.bongkak lebey!