14 May 2009

Salam Pantai TImur

hai,hello dan assalamualaikum.
akhirnya dapat masukkan entry terbaru dalam catatan blog aku ni. tak kisah lah pasal jumlah pengunjungnya pasal aku tak harapkan semua tu.hehehe.

aku nak berkongsi foto-foto aku dalam masa 3 hari perjalanan aku dan keluarga dari Kuala Lumpur ke Pahang,kemudian ke Terengganu seterusnya ke Kelantan dan terus ke Perak dari kembali ke Kuala Lumpur semula.sebuah perjalanan yang jauh bukan? ok,selamat menengok!

ok,ni sewaktu temperature kereta naik di genting sempah.goyang jugak,bukan pasal apa..tapi 2bijik kereta longkai berenti macam nak pau jek.haha.bila sampai kuantan bermalam kat black stone homestay.

ni plak keesokan harinya,majlis perkahwinan along,seronok bhai.lagi2 bila aku dapat makan kat meja pengantin.hahaha

lepastu kami bertolak ke Terengganu,haa..ni kat tepi pantai apa ntah, aku main lari-lari tangkap gambar ngan ANA kat sini, yang lain dok makan mee dengan keropok lekor kat atas.

Malam tu kami bermalam di hotel indah di Kuala Terengganu,tapi kan, serious hotel macam gampang..tapi nak wat mcm ne..hotel lain penuh kot.haa..ni foto keesokan harinya,adik aku, AFIQ sedang main belon.sebenarnya Belon tu aku punya,aku beli RM1.50.

ni kat depan Pasar Payang, best jugak Pasar ni. foto pakcik beca ni kat depan pasar tu.menunggu penumpang barangkali.

Lepas gi Pasar Payang, kami bertolak ke Taman Tamadun Islam nak tengok Masjid Kristal. serius beb, memang cantik. cun giler!! rasa nak gi lagi. ni foto aku dengan mak, ala.. kan waktu ni hari Ibu.. Ibu..Ibu.. engkaulah ratu hatiku.

Lastly, kami bertolak ke Kota Bharu Kelantan, Pasar Siti Khadijah. golongan pompuan suka ah pergi pasar ni. kat tingkat 3 ada jual kain,tudung bagai. tapi aku mungkin takkan ke tingkat 3 tu lagi sebab kat situ panas giler doh! aku tak tau mcm mana peniaga tu dapat tahan.haha

ok, tu saja foto yang aku sempat aku uplod kasik korang tengok.yang lain private lah.haha. selepas ke Kelantan, aku sekeluarga menjenguk Opah di Perak, sampai perak pukul 1:30 pagi dan pukul 2pagi terus aku drive balik KL. sampai Kl pukul 4:30 pagi. sekian saja pengalaman dalam perjalanan aku kali ini.bubbye..

Nazrul Azwan said...

nice journey.. :)

NorFakruddin Rashid | Dino said...

pantai yang kamu pergi di terengganu tuh kaya dgn kedai makan yang menghidangkan sotong goreng, udang goreng, ikan goreng dan mcm2 lagi ( yang digoreng dengen tepung ). di pasar siti khadijah tuh... klu pergi pada waktu ptg memang x ramai...
cuba pergi waktu pagi dlm kul 9 hingga 11 pagi...
mesti ramai and sesi pengambaran CAM (Curi Ambil Gambar) lagi best..
hahahahaha.... so kamu telah menjelajah ke negeri ibu bapa ku dilahirkan...